چگونه بعد از کاشت ابروهایمان را رنگ و اصلاح کنیم؟

تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1403
تعداد دیدگاه: 0
تعداد بازدید: 58
رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

حالا که ترندهای زیبایی بیشتر به‌سوی داشتن ظاهری طبیعی می‌روند، بیشتر افراد ترجیح می‌دهند به جای تاتو یا حتی روش‌هایی طبیعی‌تر مانند میکرو بلیدینگ ابرو، اقدام به کاشت ابرو کنند. البته نباید از یاد برد که نهایتاً حتی انجام کاشت ابرو هم به هدف زیبایی ظاهری بیشتر انجام می‌شود؛ پس طبیعی است که بسیاری از کسانی که قصد کاشت ابرو دارند، برایشان مهم باشد که بدانند چگونه و تحت چه شرایطی می‌توانند بعد از کاشت ابرو، ابروهایشان را اصلاح یا رنگ کنند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید با ما در این مطلب همراه باشید تا با همه رمز و رازهای داشتن ابروهایی زیبا، سالم و مرتب بعد از انجام کاشت ابرو آشنا شویم.

کاشت ابرو چیست؟

کاشت ابرو ، عملی است که طی آن فولیکول‌های مو از ناحیه‌ای با عنوان بانک مو به محل مورد نظر، یعنی همان ابروی شما، پیوند زده می‌شوند. هر ناحیه‌ای که دارای موهای پرپشت و مطابق با جنس موهای ابرو باشد، می‌تواند به عنوان بانک موی این عمل انتخاب شود. با این حال عموماً پشت گوش‌ها به عنوان بانک مو انتخاب می‌شوند زیرا از نظر ضخامت و جنس نزدیکی بیشتری با موهای ابرو دارند.

بعد از پیوند نیاز به مراقبت‌هایی وجود دارد تا بهترین نتیجه را از عمل پیوند ابروی خود دریافت کنید؛ اما نکته‌ای که ممکن است کمی خانم‌هایی را که عمل پیوند ابرو انجام می‌دهند، نگران کند، این است که اصلاح ابرو بعد از عمل کاشت می‌تواند نتیجه کاشت ابرو را تحت تأثیر منفی قرار دهد. طبیعتاً هیچ‌کس نمی‌خواهد نتیجه عمل کاشت ابرویش و هزینه‌ای که صرف آن شده دچار مشکل شود؛ خصوصاً اگر عمل کاشت ابروی خود را نزد کسی مانند دکتر نیلفروش‌زاده انجام داده باشد که با طراحی خط رویش طبیعی و زیبا برای هر فرد متناسب با چهره او، بهترین نتایج را از عمل کاشت ابرو به متقاضیان انجام این عمل ارائه می‌کند؛ اما آیا هر کس که کاشت ابرو انجام داده دیگر هرگز نمی‌تواند ابروهایش را اصلاح کند؟

اصلاح ابرو بعد از کاشت

اصلاح ابرو بعد از کاشت

با توجه به این که موهای کاشته شده و جدید شما به اندازه موهای طبیعی ابروی شما قوی نیستند، اصلاح ابروها با کمک موچین و کندن آن‌ها می‌تواند باعث عدم رشد مجدد ابروها شود‌. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای اصلاح ابروهایتان بعد از گذشتن مدت زمان لازم از عمل کاشت ابرو و گذراندن دوران نقاهت، تنها از قیچی استفاده کنید. در واقع توصیه ما به شما این است که بعد از انجام عمل کاشت ابرو هرگز مجدداً به سراغ موچین نروید.

با کوتاه کردن ابروهایتان با قیچی و فرم‌دادن به آن‌ها از این راه، می‌توانید جلوی بروز هرگونه آسیب به موهای کاشته شده ابروهای خود را بگیرید.

نکته دیگری که لازم است به آن توجه کنید این است که بعد از انجام عمل کاشت ابرو، سرعت رشد ابروهای کاشته شده شما بیشتر از سرعت رشد دیگر ابروهایتان خواهد بود و به همین دلیل لازم است که برای حفظ فرم ابروها و آراستگی ظاهری خود در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری اقدام به اصلاح ابروهایتان کنید.

توجه کنید که اصلاح ابرو با استفاده از بند، وکس، موم و تیغ به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و تنها راه ایمن برای اصلاح ابروها بعد از انجام عمل کاشت ابرو، اصلاح و مرتب کردن ابروها به کمک شانه و قیچی است.

در شرایطی که به هیچ شکلی نتوانید با استفاده از قیچی فرم دلخواه خود را به ابروهایتان دهید، می‌توانید از تیغ هم برای شکل‌دهی به ابروهایتان استفاده کنید اما لازم است برای انجام این کار به دو نکته توجه کنید.

نکته اول این است که هرگز در خلاف جهت رشد موهایتان، اقدام به اصلاح ابرو با تیغ نکنید. نکته دوم این که این کار را زیاد انجام ندهید زیرا حتی استفاده از تیغ در جهت رشد موها و در نقاطی محدود از ابرو هم می‌تواند در صورت تکرار زیاد باعث رشد موهای کاشته شده شوند.

از داروهای تقویتی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید تا خطر ریزش ابروهای خود را به حداقل ممکن برسانید.

رنگ کردن ابروها بعد از کاشت

رنگ کردن ابرو بعد از کاشت

برای این که ابروهایتان را بعد از کاشت رنگ کنید باید تا نقاهت کامل ابروهایتان صبر کنید. معمولاً برای نقاهت کامل ابروها 1 تا 2 ماه زمان لازم است. با این حال اگر چندان برای رنگ کردن ابروهایتان عجله ندارید بهتر است تا ۸ ماه بعد از کاشت ابروهایتان صبر کنید و بعد ابروهایتان را رنگ کنید.

توجه کنید که در برخی موارد به‌خاطر تفاوت جنس ابروهای کاشته شده با موهای ابرو و یا عدم انجام صحیح عمل کاشت ابرو، ممکن است موهای ابرو کاشته شده فر شوند و یا خواب درستی نداشته باشند. در این شرایط لازم است که با استفاده از روغن‌های تقویتی ابروهای خود را تقویت کنید. اما اگر در این حالت ابروهایتان را رنگ کنید ممکن است ضخامت و فر شدن موهای ابرویتان تشدید شود؛ خصوصاً اگر قصد داشته باشید ابروهایتان را دکلره کنید. در این شرایط توصیه ما به شما این است که مدت بیشتری بعد از عمل کاشت خود برای رنگ کردن ابروهایتان صبر کنید‌ و در شرایطی اقدام به رنگ کردن ابروان خود کنید که ابروهایتان به قدر کافی تقویت شده باشند.

توجه کنید که تغییر خواب، سیخ شدن و فر شدن ابروها تنها عوارض رنگ کردن ابروها در مدتی کوتاه بعد از عمل کاشت ابرو نیستند و در بدترین شرایط احتمال ریزش ابروهای کاشته شده در اثر رنگ کردن ابرو هم وجود دارد‌.

کلام آخر

برای این که خطر این که ابروهایتان خواب نادرستی پیدا کند را به حداقل ممکن برسانید، عمل پیوند ابروی خود را نزد پزشکی حاذق انجام دهید. داشتن عمل پیوند ابروی بی‌نقص می‌تواند به شما کمک کند تا با آرامش خاطر بیشتری بتوانید بعد از عمل به اصلاح و فرم دهی ابروهایتان بپردازید و دستتان برای این کار بازتر باشد.

البته فراموش نکنید که تنها مراجعه به یک پزشک متخصص کافی نیست و برای این که بهترین نتیجه را از عمل پیوند ابروی خود دریافت کنید لازم است که مراقبت‌های بعد از عمل را به صورت کامل و دقیق انجام دهید.

کلینیک فوق‌تخصصی پیوند مو و ابرو دکتر نیلفروش زاده با بیش از 30 سال تجربه، 12 هزار پرونده کاشت مو و ابرو موفق بهترین گزینه برای انجام عمل کاشت ابرو برای شما است. این کلینیک از جدیدترین متدهای کاشت مو و ابرو متناسب با شرایط هر فرد بهره می‌گیرد و با مجهز بودن به جدیدترین تجهیزات روز دنیا، بهترین نتیجه را از عمل کاشت مو و ابروی شما برایتان به ارمغان می‌آورد.

بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید! ارسال دیدگاه
ارسال دیدگاه
امتیاز شما:
🔃